× Články Rozhovory Videá Fotogaléria Kontakt

Druhá séria zberateľských kariet Tipos Extraliga prináša mnoho noviniek


19.06.2021

Predaj ďalšej kolekcie spustený, vlna hokejových nadšencov a podporovateľov Tipos Extraligy čo i len chvíľku neváha, svoju zbierku postupne rozširuje a kompletizuje o ďalšie cenné kúsky. Kontrola dizajnu, poctivé značenie do checklistu a kontaktovanie ostatných zberateľov so žiadosťou o kúpu či výmenu. Fenomén v podobe hokejových kartičiek funguje na Slovensku aktívnejšie od roku 2016, na čom sa vo výraznej miere pričinila firma SportZoo. Dnes už uplynulá sezóna najvyššej slovenskej súťaže bola špeciálna v mnohých ohľadoch, ku ktorým sa pridá ďalší, tentokrát z marketingovej oblasti.

 

Od spomínaného roku 2016 uzrelo svetlo sveta celkovo sedem rôznych sérií zameraných na najvyššiu slovenskú hokejovú súťaž. U mnohých zberateľov si jedinečné série vyslúžili čestné miesto a stali sa pred pár rokmi v našich končinách netypickým hobby. Nemalé sympatie voči tomuto fenoménu však javia i ľudia, ktorí sa podieľajú na jeho výrobe. „Budem sa opakovať, ale ide o jednu z najobľúbenejších marketingových aktivít ligy. Keď nájdem v kancelárii kartičky z prvej kolekcie a porovnám si ich s tou najnovšou - vidím významný progres. Technologické postupy, kreativita pri tvorbe grafiky a setov sú na fantastickej úrovni. Firma SportZoo patrí k európskej špičke a každou kolekciou prekonáva samú seba. Niekedy si už myslím, že sa nič lepšie nedá vymyslieť a prídu za mnou s ešte lepšími nápadmi,“ skladá pomyselný klobúk dole na margo partnerskej firmy marketingový manažér Tipos Extraligy Kamil Kanás. Pri vydávaní prvej edície nedávno skončenej sezóny bolo témou nášho rozhovoru taktiež Kamilovo „dobrodružné“ cestovanie súvisiace s finalizovaním výroby. „Priznám sa, že vzhľadom na môj nahustený program počas sezóny som tieto kompetencie prenechal šikovnému tímu SportZoo. Pri kartičkách pôsobím naďalej ako supervízor a v prípade, že je nejaký problém, snažím sa pomôcť. Keď som mal možnosť, počas play-off som pomohol aspoň ako kuriér podpis kariet. Tie sú už tradične najväčšou komplikáciou. Najmä pre kluby, ktorým skončila sezóna skôr. Myslím, že tím SportZoo si so všetkými nástrahami poradil a odviedol super robotu. Vzhľadom na to, že to bude už ôsma séria, aj organizácia a komunikácia s klubmi je veľmi dobre zabehnutá,“ pokračuje. 

 

 

Posúvanie hraníc iba vďaka mohutnej priazni zberateľov

 

Na čele elitného tímu starajúceho sa o produkciu všetkých oficiálne vydávaných sérií stojí Daniel Mrva, generálny riaditeľ firmy SportZoo. „Vďaka priazni, akú našim produktom prejavujú hokejoví fanúšikovia na Slovensku, máme tú príležitosť vydať pre nich dve veľké samostatné kolekcie v priebehu jednej sezóny a pevne veríme, že v tomto modeli budeme môcť aj ďalej pokračovať. Takúto priazeň si veľmi vážime a len vďaka nej môžeme každou kolekciou napredovať a odvďačiť sa niečím novým,“ vďačne sa vyjadruje smerom k tunajšej zberateľskej komunite. Napriek neprajúcim okolnostiam, sťaženej výrobe a neskoršiemu uvedeniu do predaja, zaznamenala posledná vydaná kolekcia patričný úspech. „Prvá séria kartičiek k uplynulej sezóne bola poznačená predovšetkým pandémiou, čo vyústilo až v posun vydania kolekcie na koniec januára a prvýkrát sa teda stalo, že nevyšla ešte v decembri. Netýkalo sa to však len samotného posunu, celá výroba bola od začiatku výrazne náročnejšia – začiatok sezóny sa posunul o mesiac, bolo ťažšie vyslať fotografov na zápasy či podpisovať kartičky,“ ochotne vysvetľuje Mrva. „Odhliadnuc od toho bola kolekcia veľmi zaujímavá, priniesla niekoľko noviniek a zberatelia to patrične ocenili, za čo sme im nesmierne vďační. V prvej várke sa predávali len tie drahšie balenia prostredníctvom nášho e-shopu a boli „rozobrané“ v priebehu prvých hodín predaja.“

 

zdroj: sportzoo.store

 

A ako hodnotí sériu s poradovým číslo sedem Kamil Kanás? Veľmi pozitívne! „Ako najúspešnejšiu! Napriek tomu, že sme do poslednej chvíle tŕpli, či sa kartičky v Kauflande budú môcť predávať, dopadlo to výborne. Paradoxne neskorší predaj nám skôr pomohol, ako ublížil. Predaj sa spustil so začiatkom kvalifikácie na Kaufland play-off.  Výrazným spôsobom predaj podporila televízna reklama. Zápasy vyraďovacej časti sledovali na RTVS a SPORT.TV státisíce divákov. Kartičky sa postupne vypredávali. Zvýšený záujem sme zaznamenali najmä v mestách, kde sa hrá Tipos Extraliga, čo je logické. Napriek tomu sa stále sa snažíme rozširovať portfólio fanúšikov aj v mestách, ktoré extraligu nehrávajú,“ prezrádza jednu zo svojich ambícii súvisiacich s touto témou pre ďalšie roky. Nadšenci z mimo-extraligových miest sa však premiérovej odmeny vďaka firme SportZoo dočkali. Debutové vydanie zaznamenala Slovenská hokejová liga, teda druhá najvyššie súťaž. S vydaním očakávanej edície pôjde o celkovo tretiu kolekciu v rámci jednej sezóny, čo je nemalý profesionálny posun vyžadujúci obetu množstva času. „Výzva to bola predovšetkým pre nepredvídateľné pandemické podmienky, ktoré sa už verím, nebudú nikdy opakovať,“ praje si Daniel Mrva. „Spolupráca s prvoligovými klubmi bola pre nás i pre nich neznámou, chvíľu trvalo, kým sme sa zladili, ale finálny produkt stál za to a verím, že budeme mať možnosť pokračovať aj vo vydávaní prvoligových kartičiek. Čo sa týka počtu kolekcií, bola to menšia skúška pred tým, čo všetko nás čaká v nasledujúcej sezóne,“ načrtá smelé ambície, ktoré oddaní zberatelia rozhodne ocenia.

 

 

Nová séria je za rohom

 

„Hovorím to síce pred každou kolekciou, ale pred touto to platí dvojnásobne – bude doposiaľ najlepšou a najkvalitnejšou, čo sa týka rôznorodosti setov či prevedenia kartičiek,“ začína svoje rozprávanie na tému najnovšieho prírastku do „kartičkárskej“ rodiny Daniel Mrva. A rozhodne to nie je výstrel do prázdna, veď na fanúšikov čaká hneď niekoľko pre mnohých doposiaľ neznámych setov. „Za všetky spomeniem nový set legiend, kde si budú môcť fanúšikovia v sete Flashback zaspomínať na hráčov ako Rataj, Cibuľa, Bambúch, Hála, Melicherčík a ďalší, ktorí sa doteraz na našich kartičkách vydávaných od roku 2016 vôbec nepredstavili. Navyše nebude chýbať ani podpísaná verzia týchto kartičiek,“ navnádza zberateľov Mrva. Za veľkou mlákou sa zbierky dedia z generácie na generáciu a úspech žnú najmä baseballové karty. Dôvod je jasný – cenné kúsky s veľkou hodnotou. „Z tých vzácnejších to budú po prvýkrát hrubé kartičky Unique Mark, ktoré sú veľmi nízko limitované a obsahujú len tie najexkluzívnejšie kúsky z hraných dresov hráčov, ako napríklad logá. Veľkú premiéru bude mať vôbec prvá Booklet kartička z našej produkcie. Ide o „knižku“ pozostávajúcu z dvoch hrubých spojených kartičiek s unikátnym obsahom. V tomto prípade to budú tri rôzne kartičky venované Super Talentom – Nemcovi, Dvorskému a Mešárovi, pričom každý booklet obsahuje kúsok hranej hokejky, dresu a originálny podpis hráča.“ Vyššie menované sety sú však len malým útržkom z celkovej skladačky novej kolekcie. „Osobne sa najviac teším na set INTERCONTINENTAL STICK - kartička s kúskom hokejky mladého hráča zo zámoria, ktorý hosťoval v Tipos Extralige. Hodnota týchto kartičiek bude stúpať rok čo rok podľa ich úspechov. Kto by nechcel takú kartičku?,“ s úsmevom vraví Kamil Kanás. 

 

Doposiaľ boli zberatelia zvyknutí mimo hlavnej na vedľajšie edície, ako napríklad Winter Classic či All Star. Vôbec prvýkrát nás čaká druhá hlavná kolekcia. Čo viedlo spoločnosť SportZoo k tomuto kroku? „V prvom rade asi to, že liga po dlhej dobe nemala v tomto ťažkom čase žiadnu sprievodnú akciu, s ktorou by sme mohli druhú kolekciu spojiť. Je však takým svetovým trendom, že ligové kolekcie sú vydávané ako Séria 1 v prvej polovici a Séria 2 v druhej polovici súťaže, pričom pôsobia ako jeden celok, vychádzajú z podobných dizajnov, no každá séria ponúka aj niečo jedinečné – nových hráčov alebo nové druhy kartičiek. Na rozdiel od predošlých jarných kolekcií k Winter Classic či All Star, bude táto kolekcia obsahovať rovnaké produkty, ako obsahovala aj prvá séria - Hobby, Premium, Exclusive a bude mať tiež vlastný album,“ ozrejmuje Daniel Mrva. Vzhľadom na všetky okolnosti spojené s fungovaním firmy SportZoo by sme jej mohli pokojne udeliť prívlastok svetová. Ich hranice totiž nekončia iba pri hokeji. Služby výrobcu kariet už využila česká i slovenská futbalová Fortuna liga či prestížna MMA organizácia Oktagon. „Naša firma prechádza skokovým nárastom a momentálne je našou prvoradou úlohou pripraviť kvalitný tím ľudí, ktorý sa s tým popasuje a bude sa hrdo podieľať na výrobe kartičiek zo Slovenska aj pre čoraz viac zahraničných súťaží,“ na pozitívnej vlne zahalenej rúškom tajomstva uzatvára svoje rozprávanie generálny riaditeľ firmy SportZoo Daniel Mrva. 

 

zdroj: sportzoo.store

 

Predaj najnovšej kolekcie hokejových kartičiek Tipos Extraliga – 2. séria je spustený na oficiálnej webovej stránke sportzoo.store

 

autor: Silvester Bobko | grafika: Kristína Prievalská

PODOBNÉ ČLÁNKY